Witam.
ChciaÂłbym Wszystkich serdecznie zaprosiĂŚ na imprezĂŞ typu milsim 24H.
Impreza odbĂŞdzie siĂŞ w dn. 2-3.07.2011r, w lasach na poÂłudniowy wschĂłd od MÂłynar.
Przewidziana jest rozgrywka na uproszczonych zasadach ,kart ran.
Jak na razie wrzucam zajawkĂŞ ...
Zasady, regulamin , podzia³ stron i ewentualne wpisowe (nie wiêcej ni¿ 10 z³) w póŸniejszym terminie....(do koùca przysz³ego tygodnia)[size=150]
Na razie prosimy o wpisywanie siĂŞ chĂŞtnych na listĂŞ ogĂłlnÂą. Obowiazuje podziaÂł mundurowy [/size]
OPERACJA „RIPPER”Po prawie roku wzglĂŞdnego spokoju, na pograniczu ArykaĂąsko – Gubijskim, znĂłw zaczynajÂą siĂŞ budziĂŚ w ludziach „Demony Wojny”.
Tym razem niespokojnym rejonem sÂą lasy w okolicy maÂłego arykaĂąskiego miasteczka o nazwie MÂłynary.
W Sztabie G³ównym Armii Arykaùskiej niepokój wzbudzi³ fakt ,¿e od kilku tygodni zamilk³a ca³a siatka wywiadowcza ,dzia³aj¹ca w okolicy M³ynar....
Sztabowcy coÂś zaczynali przeczuwaĂŚ....
PóŸniejsza historia pokaza³a, ¿e niestety, nie mylili siê.....
Lista :
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Pozdrawiam.
Fiszer.
[size=150]Gra wy³¹cznie dla osĂłb w wieku 18+.[/size]Manewry rozpocznÂą siĂŞ od godziny 12.00 dnia 2.07.2011 sobota i bĂŞdÂą trwaÂły do 12.00 w niedzielĂŞ 3.07.2011. PrzybliÂżony teren imprezy/gry jest obszar (las) znajdujÂący siĂŞ pomiĂŞdzy miejscowoÂściami – MÂłynary, SÂąpy, Warszewo, Zastawno, ZaÂścianki.
Teren ten znajduje siĂŞ okoÂło 30km na wschĂłd od ElblÂąga
[size=150]
Link [/size]:
http://www.wikimapia.org/#lat=54.1688658&lon=19.6795177&z=14&l=28&m=b&v=1DokÂładne mapy zostanÂą umieszczone wraz z rozkazami, zadaniami podczas odprawy w sobotĂŞ. KaÂżdy z graczy dostanie miniaturkĂŞ mapy jednak moÂże jej uÂżyĂŚ tylko po zakoĂączeniu gry aby dotrzeĂŚ do pkt „biwakowego” , parkingu.
Mapy biorÂące udziaÂł w rozgrywce otrzymajÂą tylko wyznaczone osoby ( najprawdopodobniej dowodzÂący oddziaÂłami). Wszyscy uczestnicy otrzymajÂą mapy w dniu rozgrywki. Do tego czasu moÂżna bazowaĂŚ na mapach umieszczonych na forum.
Stronami konfliktu sÂą :
-
Wojska ArykaĂąskie-
Armia GubiiWojska ArykaĂąskieDo tej strony konfliktu przypisani sÂą gracze ,ktĂłrzy majÂą mundury w kamuflaÂżach : Multicam, Woodland ,Marpat ,DPM, CCE i Szwedzkie M90.
Armia GubiiDo tej strony konfliktu przypisani sÂą gracze ,ktĂłrzy majÂą mundury w kamuflaÂżach: Flecktarn Troperntarn, duĂąski M84, fiĂąski M/05 , WZ-93 i kamuflaÂże rosyjskie.
[size=150]Wszystkich Graczy prosimy o powaÂżne potraktowanie „wymogu kamuflaÂżowego”.[/size]Obydwie strony konfliktu startujÂą z dwĂłch ró¿nych miejsc.
Obydwie strony majÂą osobne parkingi i miejsca biwakowe(tzw. Trupiarnie).
Organizatorzy postarajÂą siĂŞ by w miejscach biwakowych moÂżna byÂło rozpaliĂŚ ognisko, chociaÂż wszystko bĂŞdzie zaleÂżaÂło od pogody (susza i zwiÂązane z tym zagroÂżenie poÂżarowe).
Prosimy uczestnikĂłw gry o zabranie ze sobÂą : namiot, ÂśpiwĂłr, jedzenie na 2 dni ,latarkĂŞ i telefon komĂłrkowy oraz duÂżo „ dobrego humoru”
MusieliÂśmy teÂż wprowadziĂŚ tzw. wpisowe.
ZwiÂązane jest to jak wszyscy ,ktĂłrzy kiedykolwiek organizowali wiĂŞkszÂą imprezĂŞ ASG, wiedzÂą ,z kosztami organizacyjnymi i logistycznymi.
Koszt wyliczyliÂśmy na 10 zÂł od osoby.WpÂłaty prosimy dokonywaĂŚ na konto Stowarzyszenia „ERSOFT”
Dane.
ElblÂąskie Stowarzyszenie Sportowo-Kulturowe ERSOFT
82-300 ElblÂąg
ul. Artura Grottgera 76/2
Nr. konta. Alior Bank
56 2490 0005 0000 4500 7172 1170
W tytule wpÂłaty prosimy napisaĂŚ : imiĂŞ i nazwisko , ksywĂŞ oraz MilSim 24H MÂłynary.Prosimy teÂż o dopisanie w tytule wpÂłaty sÂłowo "DAROWIZNA" (zwiÂązane jest to ze sprawami ksiĂŞgowymi)
Grupowo....podobnie. [size=150]Regulamin gry[/size]UÂżycie replik:- BroĂą podstawowa - Magazynki Low-Cap/Mid-Cap Âładowane iloÂściÂą kulek do peÂłna,
- BroĂą boczna (pistolety) - 1 peÂłny magazynek.
- BroĂą wsparcia - jeden magazynek do peÂłna( np. 2500 lulek)
Ograniczenia amunicyjne:Strzelec (broĂą indywidualna) - 500 szt.
Kmista (zespoÂłowa broĂą wsparcia) - 0 szt.
Strzelec wyborowy (broĂą snajperska) - 100 szt.
BroĂą krĂłtka - 0 szt.
Niedozwolone jest doÂładowywanie broni innej klasy niÂż ta do ktĂłrej jest przeznaczona amunicja (np. nie moÂżna doÂładowywaĂŚ magazynkĂłw pistoletowych; nie moÂżna doÂładowywaĂŚ magazynkĂłw M16 z amunicji snajpera).
Ograniczenia mocy replik BroĂą indywidualna - do 450 fps
ZespoÂłowa broĂą wsparcia - do 500 fps
BroĂą snajperska (samopowtarzalna)- do 600 fps.
BroĂą snajperska (powtarzalna) - do 650 fps.
BEZPIECZEĂSTWO- Zabrania siĂŞ uÂżywania ognia otwartego w terenie zalesionym.
- Zabrania siê naruszania substancji naturalnej lasu (wycinania drew, ³amania i obcinania ga³êzi ¿ywych roœlin)
- Po zakoĂączeniu gry wszystkie powstaÂłe Âśmieci zabieramy ze sobÂą do najbliÂższego kontenera na odpady, nie pozostawiajÂąc nic po sobie w rejonie gry (papierĂłw, pozostaÂłoÂści po poÂżywieniu i sÂłodyczach, butelek po napojach itp.)
- Zabrania siĂŞ zdejmowania gogli ochronnych, okularĂłw lub maski od momentu rozpoczĂŞcia gry aÂż do caÂłkowitego jej zakoĂączenia.
- Zabrania siĂŞ strzelania do gracza strony przeciwnej ogniem nie celowanym, wystawiajÂąc tylko samÂą replikĂŞ z za ukrycia.
- W razie doznania powaÂżnego urazu przez jakiegokolwiek uczestnika przerywamy grĂŞ do czasu wyjaÂśnienia zdarzenia.
- Podczas gry nale¿y zwróciÌ szczególn¹ uwagê na nierównoœci terenowe, dziury, k³ody, g³êbokie koleiny.
PRZEDMIOTY KTĂRE KAÂŻDY GRACZ MUSI POSIADAĂ ZE SOBÂĄ. - Zapas 500 kulek (najlepiej w opisanym woreczku)
- BiaÂły bandaÂż lub biaÂła taÂśma minimum 5cm szerokoÂści
[size=150]Karty Ran - Zasady[/size] (zaczerpniĂŞte z zasad Milka by Luthorusa)
RLLR – Rana Lekka Lewa RĂŞka
RLPR – Rana Lekka Prawa RĂŞka
RLLN – Rana Lekka Lewa Noga
RLPN – Rana Lekka Prawa Noga
RCK – Rana CiĂŞÂżka Korpus
RCG - Rana CiĂŞÂżka GÂłowa
KIA – ZGON
RLLR, RLPR, RLLN, RLPN - Trafienia w koĂączyny traktowane sÂą jako rany lekkie, daje to moÂżliwoœÌ odczoÂłgania siĂŞ od miejsca trafienia i jednoczesne wzywanie pomocy ( medyk). Trafiony gracz moÂże samodzielnie zatamowaĂŚ krwawienie ( obandaÂżowaĂŚ trafionÂą koĂączynĂŞ ) . W tym celu musi zuÂżyĂŚ jeden kompletny opatrunek – bandaÂż. Zatamowane w ten sposĂłb krwawienie nie pozwala jednak na wykonanie Âżadnej wiĂŞcej akcji, gracz musi pozostaĂŚ w tym samym miejscu do czasu przybycia medyka i zrobieniu profesjonalnego opatrunku. Profesjonalnie wykonany opatrunek przez medyka musi caÂłkowicie unieruchamiaĂŚ staw kolanowy lub Âłokciowy. W tym celu podkÂładamy jakiÂś usztywniacz – patyk itd…..
JeÂżeli organizator w trakcie rozgrywki zauwaÂży gracza z niewÂłaÂściwie wykonanym opatrunkiem automatycznie usuwa takÂą osobĂŞ z gry. RCK, RCG – trafienia w korpus i gÂłowĂŞ, traktowane sÂą jako rana ciĂŞÂżka. Po otrzymaniu trafienia gracz moÂże tylko wzywaĂŚ medyka. Tylko medyk moÂże opatrzyĂŚ ranĂŞ i ma na to 30 minut. JeÂżeli w trakcie 30 minut gracz nie otrzyma pomocy - musi zakoĂączyĂŚ grĂŞ. WÂłaÂściwe opatrzenie rany polega na usztywnieniu korpusu ( wysokoœÌ miĂŞÂśni brzucha i klatki piersiowej), prawidÂłowo wykonane nie powinno daĂŚ moÂżliwoÂści wykonania skÂłonu.
Rana GÂłowy opatrywana jest podobnie jak rana korpusu(gÂłowa musi byĂŚ obwiÂązana caÂłym bandaÂżem z opatrunkiem,na gÂłowie nie moÂże znajdowaĂŚ siĂŞ Âżadne nakrycie gÂłowy)
Dodatkowo osoba ciĂŞÂżko ranna nie moÂże nosiĂŚ Âżadnego ekwipunku ( plecak, kamizelka, chest rig, itd….) wszystko musi przej¹Ì kolega z teamu. Gracz moÂże jednak uÂżywaĂŚ broni g³ównej ( tylko jeden wpiĂŞty magazynek , dodatkowa amunicja u towarzysza z teamu).
Dopuszczalne jest noszenie i uÂżywanie broni bocznej – rĂłwnieÂż tylko z jednym aktualnie wpiĂŞtym magazynkiem.
KIA – chyba w tym punkcie nic nie trzeba tÂłumaczyĂŚ
KaÂżdy gracz bĂŞdzie posiadaÂł na poczÂątku rozgrywki jednÂą kartĂŞ trafienia. Kolejne karty bĂŞdÂą nosili medycy.
Rany ulegajÂą kumulacji i tak :
Osoba lekko rana + lekka rana = ciĂŞÂżko ranna ( usztywniamy kolejnÂą koĂączynĂŞ wskazanÂą przez kartĂŞ jednak osoba nie moÂże nosiĂŚ ekwipunku jak to byÂło opisane wczeÂśniej)
Osoba lekko ranna + RCK = automatyczny zgon
Osoba lekko ranna + KIA = automatyczny zgon
Osoba CiĂŞÂżko ranna + kolejne trafienie = automatyczny zgon.
DobijanieAby dobiÌ rannego w sposób pewny (wyeliminowaÌ przeciwnika z gry) nale¿y go dobiÌ podchodz¹c na odleg³oœÌ minimum 2 m i wypowiedzieÌ has³o "dobijam". Ranny, niezale¿nie od dotychczasowego stanu automatycznie przechodzi w status wyeliminowany z gry.
Medycy.Medyk moÂże siĂŞ sam uleczyĂŚ jeÂśli :
- zostaÂł lekko ranny
Medyka ciĂŞÂżko rannego moÂże uleczyĂŚ jedynie inny medyk.
[size=150]WAÂŻNE[/size]Zasady RESPAWNUOsoba trafiona (KIA) udaje siĂŞ w miesce okreÂślone na mapie jako RESPAWN/TRUPIARNIA.
Gracz taki przebywa na RESPAWNIE do dnia nastĂŞpnego ,kiedy to wchodzi ponownie do gry jako posiÂłki dla swojej strony koĂąfliktu,o okreÂślonej przez ORGANIZATORĂW godzinie.PRZERWA OFF-GAMEWpowadzamy teÂż tzw. PRZERWĂ OFF-GAME BĂŞdzie ona obowiÂązywaĂŚ od godz. 23.00 w sobotĂŞ - do godz. 3.00 rano w niedzielĂŞ
Podyktowane jest to wzglĂŞdami bezpieczeĂąstwa graczy.Na terenie gry peÂłno jest dziur po grasujÂących tam bobrach. Kolega Beny z Teamu Kaliber 69 z MorÂąga moÂże nt. co nie co opowiedzieĂŚ